Изкуственият интелект разгроми световния шампион по Го
На 9, 10 и 12 март системата AlphaGo надигра Лий Сейдол, но на 13 март шампионът за първи път успя да спечели преднина. След повече от четири часа "борба" между човек и изкуствен интелект програмата направи няколко неочаквани хода – грешка беше извършена на 79-ия ход, но AlphaGo я откри чак на 87-ия ход.
Зукърбърг ще прави домашен изкуствен интелект
Основателят на социалната мрежа Facebook Марк Зукърбърг възнамерява да създаде "прост изкуствен интелект", който да управлява домашното...
Логическата настолна игра Го е възникнала в Древен Китай и се смята за най-сложната за изкуствения интелект поради големия размер на дъската и трудностите в прогнозирането на ходовете.
Най-добрите програми досега са достигали само до нивото на любители играчи. Програмата AlphaGo е разработена от компанията DeepMind, която принадлежи на Google.
Тя използва така наречените невронни мрежи за оценка на положението на фигурите на дъската и за избора на ходове. Тези невронни мрежи се обучават, като анализират известни партии, а също и по пътя на пробата и грешката, като играят сами.
AlphaGo е победила другите програми в 99,8% от партиите, а след това е постигнала превъзходство над европейския шампион по Го.
Изкуствен интелект написа перфектен сценарий за компютърна игра
Системата изкуствен интелект "Шахерезада", създадена в Технологичния институт на Джорджия, се научи да пише сценарии към компютърни игр...
Вижте всички последни новини от Actualno.com
Редактор:
Антония Михайлова
Етикети: играта Го Изкуствен интелект AlphaGo световен шампион победа